Visit The Dirt Forum for More Information

Author Topic:   pos won't start
racer17j
Member
posted September 13, 2003 12:15 AM
i've been fighting this thing for about a month buying the parts when i could afford too the only thing in my electrical system that isn't new is the switches but i have tested them and they seem fine i have a new starter and when i have it on the jump charger it will turn over pretty slow and as soon as i hit the switch for the hei it stops and the ford soliniod just clicks.i've come to a stand still on this deal only thing i can think of is this rebuilt starter is junk i took it off and after turning the motor over about 4-5 revolutions the soliniod on the starter was pretty warm so i'm think'n maybe thats the problem anybody esle got any ideas


xx RACER 96
Member
posted September 13, 2003 01:10 AM
Deffinitly sounds like your starter is binding up for some reason.


wermm
Member
posted September 13, 2003 12:34 PM
I had a prob. with mine acting like the timming was off, kicking back, put on a new starter and prob. was gone. come to find out the starter was turning too slow


racer17j
Member
posted September 13, 2003 06:35 PM
think i'm gonna take it back and get a hi torque big block starter


wizzard
Member
posted September 13, 2003 09:45 PM
yup replaced all the cable ends and grounds they worked just fine for the last 3 years so i don't think it could be the cables themselfs


SLEEPY GOMEZ
Member
posted September 14, 2003 01:08 PM
Hey, 17J, do a good check on the battery. Low voltage will heat a solenoid and a starter. Batteries can do funny things to you, but I'm sure you already know that. SLEEPY


racer17j
Member
posted September 14, 2003 04:01 PM
thanks sleepy tried 2 different batteries and even got a new 1000 amper same thing they start my pick up just fine tho lol kinda funny when i had no way to get the car to the track car was just fine fix the hauler and now the car don't run maybe i should blow my truck up again lol


FastEddy
Member
posted September 14, 2003 11:45 PM
Yip, its the starter. By the way, I really appreciate your advise in this forum!! You are part of the reason this forum is so awesome!


racer17j
Member
posted September 15, 2003 07:42 PM
thanks eddy i have about 15 1/2 years till my boy is old enough to race so i figure i can post stuff on here so when i'm one of those guys that forgot more then most will ever know i can always come back and jog the old memory lol


racer17j
Member
posted September 18, 2003 08:12 PM
well thanks guys it was the starter now if i can rember how to drive this thing after 3 month off i'll be doing good lol


outlawstock17
Member
posted September 18, 2003 08:30 PM
it's like riding a bicycle, you'll be fine...


racer17j
Member
posted September 19, 2003 03:57 AM
hope so but they changed the track since i've been on it last they cut alot of the bank out of 3-4 good thing we have a test and tune nite before the big show


Back to the Archives